Pobierz odtwarzacz Adobe Flash Player

wysokość - 1344 m.
odległość do przejechania samochodem w obie strony - 4800 km
zagrożenia - upadek
potrzebny szpej - ( zimą raki )

Namiary GPS :

Czas przejścia oraz odległości :

czas w górę : 4 godziny
czas w dół :   3 godziny

odległość w linii prostej - kamping - szczyt - 4600 m.
rzeczywista odległość do przejścia w obie strony  - 15 km 200 m.

Ben Nevis / Szkocja / Maj 2011

W majowy poranek wyjechaliśmy w stronę niemieckiej granicy . Po 3 godzinach byliśmy
w Zgorzelcu . Dalej przez Niemcy do Holandii . Z Holandii wjeżdżamy do Belgii i w końcu do
Francji . Po kilkunastu minutach na francuskiej ziemi docieramy do portu w Dunkierce .

Mamy 8 godzin czasu do odpłynięcia promu , więc idziemy spać - przed nami dzisiaj jeszcze 500 km do Manchesteru , jadąc po lewej stronie :-) .
Po drodze odwiedzamy Tadka w Watford i wieczorem docieramy do Manchesteru , gdzie nocujemy u znajomych .
Thanks Nela za dobrą kolację !!!
Następnego dnia mamy do pokonania jeszcze 500 km . Do Glasgow prowadzi autostrada , potem rozpoczyna się stu milowa trasa słynna z przepięknych widoków na góry i jeziora szkockie .

Po południu docieramy do Fort William - miejsca z którego rozpoczyna się droga na Ben Nevis . Noclegi wykupiliśmy na kampingu Glen Nevis , z którego rozpoczyna się szlak na szczyt .

Kamping jest czysty , można kupić gorący posiłek .
Następnego dnia o 8:00 rano idziemy w stronę gór - dobrze , że dzisiaj nie pada ( przez ostatnie 3 dni lało cały dzień i ludzie z kampingu czekali na wypogodzenie ) - droga na Ben Nevis nie sprawia żadnych trudności technicznych .

Do mniej więcej 2/3 wysokości można było robić zdjęcia , potem szliśmy już tylko we mgle i silnym wietrze .

Na wysokości około 1100 m rozpoczęły się pola śniegowe i temperatura spadła poniżej zera . Przy tak dużym wietrze było naprawdę zimno.
Na szczyt docieramy po 4 godzinach .

Na szczycie widoczność wynosiła kilkanaście metrów . Robimy parę zdjęć i grzejemy obiad .

Na dół schodzimy bardzo szybko bo pogoda zmieniła się dla nas niekorzystnie - zaczął padać deszcz . Po 3 godzinach byliśmy w namiocie .

Miejsce gdzie leży Ben Nevis jest przepiękne - ale trzeba trafić na pogodę o którą w tym rejonie jest bardzo ciężko .

Szczyt w porównaniu z innymi z Korony Europy jest bardzo niski bo tylko 1344 metry , ale różnica temperatur na dole i na szczycie jest bardzo duża .

Przy wchodzeniu na Ben Nevis o tej porze roku nie zapomnijcie wziąć ciepłych ubrań , rękawiczek i czapki bo na górze panują warunki zimowe , a na dole jest 20 stopni i słonecznie .