Pobierz odtwarzacz Adobe Flash Player

pasmo,masyw - Tatry Wysokie
kraj - Polska
wysokość - 2499 m.
odległość do przejechania samochodem w obie strony -
440 km

220 km
paliwo 110 pln
parking w Popradskie Pleso - free

Rysy - są najwyższym polskim szczytem leżącym w Tatrach . Leży na granicy ze Śłowacją . Jego brat - Rysy dwa , który jest o 4 metry wyższy - 2503 m.n.p.m leży po stronie słowackiej . Nazwa Rysy wywodzi się stąd, że spod wierzchołka biegnie żleb, a góra przez to wygląda jakby była porysowana .

8 października 2008 roku o 2:30 wyjechaliśmy ze Świętochłowic w stronę Tatr . Po 3 godzinach byliśmy po ich słowackiej stronie . Szybkie pakowanie plecaków i o 6:00 wyruszyliśmy z Popradskego Plesa w stronę szczytu . Około 50 minut szliśmy asfaltową drogą , aż doszliśmy do szlaku prowadzącego do góry .
Po około 2 godzianch od wejścia na szlak zaczynają się łańcuchy i strome podejście do schroniska .

Dobrze , że zabraliśmy raki - bez nich wejście było by bardzo trudne . Od schroniska do samego szczytu był śnieg . Po pierwszych ciężkich metrach powyżej schroniska robimy przerwę i zakładamy raki . Na szczyt docieramy około południa .

Tutaj pstrykamy  pamiątkowe fotki i jemy "obiad" .
Pogoda była niezła - widać było okoliczne szczyty oraz czarny staw i morskie oko . Na szczycie byliśmy przeszło pół godziny .

W drodze powrotnej weszliśmy do Chaty pod Rysami zamawiając kwaśnice i gorącą herbatę .
Po dwugodzinnej przerwie zeszliśmy do samochodu i wróciliśmy do domu .
Cały wyjazd trwał niespełna 20 godzin - zakończony pomyślnym wejściem na szczyt i bezpiecznym zejściem ...