Pobierz odtwarzacz Adobe Flash Player

41°53'59.23"N  12°27'35.16"E

Plac św. Piotra

41°54'08.47"N    12°27'26.09"E

Wejście do Watykanu do ogrodów
41°54'24.92"N   12°27'13.59"E

autostrada w obie strony we Włoszech : 60 €
parking przy Watykanie : 1godz / 2€

Wzgórze watykańskie  / Watykan / sierpień 2013

Szukanie parkingu w Rzymie do najlepszych nie należy . Nie wspomnę już o jeździe samochodem po stolicy Włoch w poniedziałek . Zostawienie samochodu na darmowym parkingu nie wchodziło w grę ze względu na liczne kradzieże czy uszkodzenie pojazdu przez innych kierowców .
Parking piętrowy - Terminal Gianicolo ( 41°53'59.23"N  12°27'35.16"E ) znajduje się 5 minut pieszo od placu św. Piotra .

Parkujemy samochód i idziemy w stronę placu .

Przechodzimy przez niego i idziemy dalej wzdłuż murów watykańskich około 5 minut .
Dzięki zakupionym wcześniej biletom online  nie musimy stać w kilometrowej kolejce cały dzień w czterdziesto stopniowym upale .
Wchodzimy osobnym wejściem (
41°54'24.92"N   12°27'13.59"E ) prosto do środka .

Pokazując wydrukowany list otrzymujemy właściwe bilety i czekamy aż uzbiera się cała grupa .
O 10:00 wchodzimy do ogrodów . Jest tu przepięknie .

Całość wycieczki po ogrodach trwa ponad dwie godziny . Najwyższego punktu szukaliśmy dopiero pod sam koniec wędrówki po ogrodach , ponieważ znajduje się on na końcu zwiedzania . Trzeba zaliczyć kilka punktów bo tak naprawdę nie wiadomo gdzie znajduje się ten najwyższy . Całą grupę pilnują dwie osoby i trzeba iść tam gdzie prowadzą i nie można zbaczać ze ścieżki . My wcześniej przedstawiliśmy na czym nam zależy i te kilkanaście metrów dalej jedna z kobiet z nami  poszła .
Miejsce to leży przy granicy muru i fontanny (
41°54'13.49"N 12°27'0.37"E ) , ale tak naprawdę to trzeba pochodzić po tej okolicy , żeby być pewnym ;)

Po wyjściu z ogrodów obeszliśmy cały Watykan - było to pierwsze państwo , które obeszliśmy dookoła i to w niecałe 30 minut  :)

Przed wejściem są znaki , że nie wolno wnosić napoi . Jednak większość ludzi wnosiła i nikogo nie wracali . Przy takiej pogodzie ( 45 w cieniu ) warto zabrać dużo picia .