Szkoła Podstawowa nr 4    41-600 Świętochłowice    ul. Szkolna 10    tel. 032-245-29-23

Rozmiar: 11340 bajtów

Tadeusz Kościuszko
Nasz patron

100-lecie szkoły

W związku z jubileuszem 100-lecia Szkoły Podstawowej nr 4 w Świętochłowicach przypadającym w maju 2011 roku. Dyrekcja i Grono Pedagogiczne zwracają się z prośbą o użyczenie dokumentów, zdjęć i pamiątek związanych z działalnością szkoły. Udostępnione materiały prosimy składać w sekretariacie szkoły w godz. 8.00-15.00

Dzień Niepodległości

[Rozmiar: 5856 bajtów]10 listopada - odbył się apel z okazji Święta Niepodległości. na scenę wszedł "umundurowany J. Piłsudski", w sposób sugestywny wzywał swoich żołnierzy do boju. Chór przypomniał pieśni legionowe a prezentacja multimedialna - ukazała różnorodność działań J. Piłsudskiego. 11 listopada, przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego ze sztandarem naszej szkoły, wzięli udział w mszy świętej z okazji Dnia Odzyskania Niepodległości, a następnie przemaszerowali w uroczystym pochodzie ulicami naszego miasta na miejsce odsłonięcia tablicy upamiętniającej budynek, w którym stacjonowały wojska powstańcze podczas III Powstania Śląskiego.

Wygraliśmy Gry i Zabawy

W dniach 28-29 października 2010 roku odbył się w Szkole Podstawowej nr 4 w Świętochłowicach Miejski Turniej Gier i Zabaw. W klasyfikacji generalnej uczniowie z naszej szkoły zajęli, po zaciętej walce, I miejsce. Powtórzyliśmy tym samym ubiegłoroczny sukces i będziemy znowu reprezentować Świętochłowice w zawodach rejonowych. Drugie miejsce w zawodach zdobyła drużyna ze Szkoły Podstawowej nr 8. Na trzecim miejscu uplasowała się drużyna Szkoły Podstawowej nr 17. Gratulujemy naszym zawodniczkom i zawodnikom i życzymy sukcesów na zawodach rejonowych.

[Rozmiar: 6637 bajtów] [Rozmiar: 6637 bajtów]
Wycieczka do Warszawy

[Rozmiar: 3354 bajtów]

W dniach 18-19 października wybraliśmy się na wycieczkę do Warszawy. Wyjechaliśmy ze Świętochłowic o 5.30 – w stolicy byliśmy ok. 11.00. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od lotniska Okęcie – im. F. Chopina. Zobaczyliśmy nowy portal oraz startujące i lądujące samoloty. Potem pojechaliśmy do Wilanowa. Tam podziwialiśmy XVII wieczny, barokowy pałac oraz spacerowaliśmy alejkami, zwiedziliśmy również Galerię Portretu. Potem pojechaliśmy do Centrum Warszawy i zwiedzaliśmy: Archikatedrę z grobami wybitnych Polaków, kościół św. Anny, a na placu im. J. Piłsudskiego zobaczyliśmy zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Na Starym Mieście oglądaliśmy zabytkowe kamieniczki, a przed Zamkiem Królewskim – kolumnę Zygmunta III Wazy. Późnym popołudniem pojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki, skąd z tarasu widokowego z XXX piętra podziwialiśmy panoramę stolicy – bardzo wysokie budynki liczne mosty, spokojnie płynącą Wisłę oraz budujący się stadion narodowy. Zmęczeni, ale pełni wrażeń pojechaliśmy do schroniska „Syrenka”, gdzie mieliśmy przygotowane pokoje i smaczną obiadokolację, Na drugi dzień wypoczęci po obfitym śniadaniu rozpoczęliśmy dalsze zwiedzanie. W Muzeum Wojska Polskiego oglądaliśmy samoloty, rakiety, samochody pancerne, myśliwce i różne wozy bojowe biorące udział w czasie II wojny światowej – to muzeum bardzo się nam podobało. Dużo ciekawych wiadomości o zwierzętach żyjących przed tysiącami lat dowiedzieliśmy się od przewodnik w Muzeum Ziemi, a potem oglądaliśmy nie tylko kości tych zwierząt, ale również wielobarwne, przepiękne minerały (agaty, diamenty, krzemienie, złoto i bursztyny). W tym dniu zwiedziliśmy również bardzo bogato zdobione komnaty Królewskie w Zamku Królewskim na Starym Mieście, oglądaliśmy wspaniałe portrety i pejzaże znanych malarzy, piękne XIII i XIV wieczne meble i rzeźby. Przejeżdżając ul. Wiejską zobaczyliśmy budynek Sejmu, Pałac Prezesa Rady Ministrów i Belweder. Ostatnim punktem naszej wycieczki były Łazienki. Spacerując alejami zasypanymi jesiennymi liśćmi oglądaliśmy rude wiewiórki, spacerujące dumnie pawie i kolorowe kaczki. Zwiedziliśmy apartamenty Pałacu na wodzie. Podziwialiśmy przepiękne zegary, świeczniki, rzeźby grecki i rzymskie, bogato zdobione meble i liczne portrety i obrazy. Późnym wieczorem wyjechaliśmy z Warszawy. Wróciliśmy do domów pełni wrażeń których na pewno nie zapomnimy.

Dzień Edukacji Narodowej

[Rozmiar: 8365 bajtów]

13 październik odbyła się w Szkole Podstawowej nr 4 w Świętochłowicach akademia z okacji Dnia Edukacji Narodowej. Uczniowie przygotowali dla nauczycieli Koncert Życzeń w którym nauczyciele mogli posłuchać piosenek, podziwiać tańce oraz występy kabaretowe. Były kwiaty oraz życzenia od Samorządu Uczniowskiego złożone na ręce Pani Dyrektor. Pani dyrektor podziękowała wszystkim nauczycielom i innym pracownikom szkoły za pracę oraz nagrodziła wyróżniających się nauczycieli. Przedstawiciele Samorządu złożyli kwiaty i zapalili znicz pod pomnikiem nauczycieli.

Pasowanie na ucznia

5 października 2010 r. odbyła się w naszej szkole uroczystość pasowania na ucznia. Dzieci z klas pierwszych przygotowały krótki program artystyczny, w którym zaprezentowały swoje umiejętności: recytatorskie, plastyczne, ruchowe oraz pochwaliły się swoją wiedzą. Uroczystego pasowania dokonała p. dyrektor Maria Szczygioł w obecności wychowawców klas pierwszych i rodziców dzieci. Po pasowaniu uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy i każdy pierwszoklasista odcisnął ślad swojego kciuka. Następnie mali uczniowie wraz z wychowawcami udali się do klas na słodki poczęstunek.

[Rozmiar: 7223 bajtów] [Rozmiar: 7223 bajtów]

1 września - początek roku szkolnego

[Rozmiar: 11825 bajtów]

Dobiegły końca wakacje. Rozpoczął się nowy rok szkolny. W naszej szkole jak co roku odbyła się uroczysta akademia dla uczniów klas II-VI, a następnie odbyło się powitanie uczniów klas I. Akademie uświetnione zostały występami uczniów i uczennic z naszej szkoły. Pani dyrektor powitała wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli oraz życzyła wszystkim uczniom jak najleszych wyników w nauce.